Struikelescapades en antistress - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu Struikelescapades en antistress - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu

Struikelescapades en antistress

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Februari 2017 | Noorwegen, Lillehammer

Met m'n oog half op het wintersprookje dat zich buiten afspeelt zit ik gelukkig lekker warm binnen op dit moment. Er ligt sneeuw, heel veel sneeuw en dat veranderd de aankomende tijd voorlopig nog niet. Ondertussen ben ik al een aantal keer lelijk gevallen doordat de weg hier best wel glad is en omdat ik iets te zelfverzekerd de berg afliep. De laatste keer moest ik zelfs omhoog geholpen worden omdat m'n benen zoveel zeer deden van de crossfit van de avond daarvoor. Zoals de Duitsers hier zeggen "Muskelkater". Nu weet ik niet hoe een echte kater voelt maar het kan nooit erger zijn dan die pijn in m'n benen :) Maar ik ga volgende week weer! Tip: Ga nooit crossfitten de dag voordat je gaat skiën, en zorg dat je uit de buurt blijft van gladde weggetjes :).

Ik begin langzamerhand te wennen aan Noorwegen. Aankomende donderdag heb ik een afspraak bij het immigratiekantoor om mijn residence permit op te halen. Deze heb ik nodig omdat ik langer dan 90 dagen in het land blijf. We hadden het van de week over de cultuurshock die iedereen meemaakt als hij of zij voor een langere tijd in het buitenland woont. Een aantal klasgenoten hebben deze al gehad, ik nog niet omdat ik nog niet zoveel verschillen in de Nederlandse en Noorse cultuur hebben gevonden want let's face it: We zijn best wel een koude cultuur (op dit moment letterlijk en figuurlijk). Nederlanders zoenen niet zoals de Fransen of Spanjaarden als je iemand tegenkomt en personal space is bij ons best wel een dingetje. Nederland heeft eigenlijk alleen een wij-gevoel als er gesport wordt en als er iets ergs is gebeurd. Ik ben heel benieuwd welke verschillen ik de aankomende tijd ga tegenkomen.

Het is best wel vreemd om na 8 maanden weer gewoon naar school te moeten. Stagelopen was echt onwijs tof maar de opdracht die daar meekwam en de herkansingen die ik moest maken hebben voor de nodige stress gezorgd. Helemaal toen dit allemaal in de laatste week voor vertrek nog even gerealiseerd moest worden. De stress ging in een klap weg toen ik afgelopen week het bericht kreeg dat ik 37(!) studiepunten binnen heb gesleept.

Afgelopen woensdag ben ik met het vak Snowbusiness op site visit geweest naar een skigebied hier in de omgeving waar we een presentatie kregen over het reilen en zeilen van het gebied en het gevecht met de opwarming van de aarde. Na de presentaties mochten we de hele middag gebruik maken van skimaterialen en zelf de piste op. Het was de eerste keer dat ik überhaupt op ski's stond en ik vond dat erg spannend. Gelukkig heb ik veel klasgenoten die uit landen komen waar skiën de dagelijkse gang van zaken is die het me geleerd hebben. Ik heb het wel gehouden bij de babyhill want op de blauwe piste stonden iets te veel bomen en palen die ik zou moeten ontwijken.

Ik heb al een aantal kaartjes mogen ontvangen wat ik echt heel erg leuk vind. M'n kamer fleurt al helemaal op! Mooie foto's uit Nederland en zoals m'n vader zegt een erg goed gelukt zelfportret hangen er nu aan de muur.

Nog heel veel sneeuwplezier in Nederland en tot snel!

  • 13 Februari 2017 - 05:57

    Elise Bonvie:

    Hi Nicole,

    Wat leuk om je avonturen te lezen! Je schrijft het ook erg vermakelijk

  • 13 Februari 2017 - 06:00

    Elise:

    (vreemd, dat was de helft... hier alsnog de rest...)

    Veel plezier nog en ik zie uit naar je volgende verslagen!

    Groetjes,
    Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hi, Ik ben Nicole, 20 jaar oud en ik kom uit het méga kleine dorpje Woerdense Verlaat. Ja dit bestaat echt en het ligt ergens tussen Alphen aan den Rijn en Woerden. Ik droom elke nacht van verre reizen naar de meest toffe bestemmingen. Verder vindt ik het erg fijn om te lezen, talen te leren en is Netfilx ook wel een beetje een verslaving aan het worden. Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn studie Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan hogeschool INHolland in Rotterdam. Hiervoor zal ik in de periode januari-juni 2017 mijn minor volgen in Lillehammer Noorwegen. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in het koude rendierenlandje dat ik mijn thuis mag noemen voor de komende maanden.

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 17273

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 26 Juni 2017

Study Abroad

Landen bezocht: