Het land waar de zon erg lui is - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu Het land waar de zon erg lui is - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu

Het land waar de zon erg lui is

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Februari 2017 | Noorwegen, Lillehammer

Hej!

Mijn eerste 10 dagen zitten erop! Ik begin steeds meer te wennen aan het land en het feit dat ik hier nog een poosje blijf. Mijn kamer wordt steeds een beetje vrolijker en ik ben erachter gekomen dat er mensen in het huis naast mij wonen die ik ook regelmatig hoor waardoor ik me niet helemaal alleen voel als ik thuis ben. Ik heb gelukkig ook regelmatig contact met thuis wat erg helpt bij heimwee. Dit gaat al veel beter dan de eerdere keren in het buitenland.

De omgeving hier is echt prachtig. Ik ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op het wonen op een berg. Lillehammer is tegen een berg opgebouwd en ligt aan het grootste meer van Noorwegen. Op de berg hier tegenover zijn nog wat kleine dorpjes gebouwd. Het is een echt winterwonderland. Overal ligt sneeuw, het sneeuwt hier bijna dagelijks en de zon laat zich ook niet zo graag zien. Er groeien hier kerstbomen in het wild!

De eerste week was best lastig. Ik kwam aan in een vreemd land, met een vreemde taal, in een groep die al anderhalve week met elkaar opschoot en ik woon alleen. Het recept voor alleen blijven. Gelukkig zijn m'n klasgenootjes heel erg tof en ben ik gelijk betrokken bij verschillende activiteiten. Ik vind het onwijs gaaf dat ik zoveel verschillende culturen om me heen heb en dat mijn praten nu al heel erg gaat wisselen tussen Nederlands en Engels. Gisteravond werd er een internationaal diner georganiseerd waarbij iedereen iets moest maken wat typisch was voor zijn of haar land. Ik heb samen met de Nederlandse meiden een stapel pannenkoeken gebakken omdat het nog best wel heel erg moeilijk was om iets Nederlands te maken zonder te frituren of bijzondere ingrediënten nodig te hebben. De anderen hadden ook erg hun best gedaan en daardoor stond de hele keuken vol met gerechten uit Frankrijk, Tsjechië, Japan, Zuid-Korea, Mexico, Duitsland, Spanje, Nederland, Noorwegen en België.

Vanavond ben ik naar mijn eerste ijshockeywedstrijd geweest. Ik vond het super! Ik was stiekem wel een beetje jaloers omdat ik ook heel graag wil schaatsen maar hier nog geen schaatsen in mijn maat heb kunnen vinden. We zijn uiteindelijk met een groep van ongeveer 50 internationale studenten geweest en dat was heel gezellig. Het is eigenlijk net zoals in de films inclusief rare deuntjes en hot dogs in de pauze. Ik moest onwijs lachen om twee jongetjes die voor ons zaten en constant aan het schreeuwen waren tot dat hun stemmen klonken alsof ze 3 pakjes zware van Nelle per dag wegroken.

De vakken die ik heb zijn erg interessant. Ik heb de planning gezien van Snowbusiness en Nature- and Ecobased tourism en er gaan in het komende semester veel interessante onderwerpen aan bod komen met gastdocenten en excursies. Aankomende woensdag gaan we op excursie naar de biatlonbaan en het aangrenzende skiresort. In de ochtend krijgen we daar een rondleiding en een presentatie en 's middags mogen we zelf de piste op. En oh ja ik ga binnenkort ook nog eens met een bobslee naar beneden. Mega eng maar wel een once in a lifetime opportunity. Ik zie onwijs uit naar de komende maanden hier in het winterwonderland om daarna weer lekker thuis te komen in het suptropische Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hi, Ik ben Nicole, 20 jaar oud en ik kom uit het méga kleine dorpje Woerdense Verlaat. Ja dit bestaat echt en het ligt ergens tussen Alphen aan den Rijn en Woerden. Ik droom elke nacht van verre reizen naar de meest toffe bestemmingen. Verder vindt ik het erg fijn om te lezen, talen te leren en is Netfilx ook wel een beetje een verslaving aan het worden. Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn studie Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan hogeschool INHolland in Rotterdam. Hiervoor zal ik in de periode januari-juni 2017 mijn minor volgen in Lillehammer Noorwegen. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in het koude rendierenlandje dat ik mijn thuis mag noemen voor de komende maanden.

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 17272

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 26 Juni 2017

Study Abroad

Landen bezocht: