Wanderlust en Examenstress - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu Wanderlust en Examenstress - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu

Wanderlust en Examenstress

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 April 2017 | Noorwegen, Lillehammer

Haaaaay!

I am back, helaas niet uit het tropische Nederland maar toch weer een berichtje uit het hoge Noorden. Vat het niet te persoonlijk op, want zelfs mijn ouders vroegen zich afgelopen week af waarom het zo stil was vanuit Lillehammer. Antwoord: druk, druk, druk. Toen ik op woensdagmiddag in Lillehammer aankwam was ik zo bizar moe. Ik had bijna de hele 2 uur durende treinreis van uit Oslo naar hier geslapen en wilde eigenlijk ook gelijk door naar mijn bed. Op donderdag had ik een presentatie waar veel voorbereiding voor nodig was. Op vrijdag tot en met maandag zijn Marlotte en Iris hier langs geweest en gelijk daarna moest ik alweer verder met mijn paper voor Brandmanagement.

Op 10 april vertrok ik dus om 14:15 vanuit Lillehammer richting Oslo airport voor een week Nederland. Lichtelijk gestresst omdat ik vliegen in mijn eentje nog best wel een beetje spannend vind. Gelukkig had ik 'good company' omdat een vriend mee naar Oslo reisde waardoor ik de stress eventjes kon vergeten. Rond 21:00 ben ik uiteindelijk geland in Amsterdam nadat we eerst een poosje boven de Nieuwkoopse plassen hebben rondgecirkeld. Heel erg tof om thuis vanuit de lucht te zien.

Ik heb er echt van genoten om even thuis te zijn. Het voelde echt als vakantie. Papa en mama hadden mijn kamer opnieuw behangen terwijl ik weg was en een nieuw bed en kast neergezet. Mijn eerste dag thuis bestond dan ook uit het opruimen (grootste gedeelte weggooien) van de troep die nog in mijn kamer aanwezig was. Dit was gelukkig binnen een dagje gedaan. Verder hebben we een bezoekje aan de Ikea gebracht waar ik elk matras in de hele winkel mocht uitproberen. Op vrijdagavond heb ik op mijn lieve nichtjes gepast en een ijsje met ze gegeten.

Nogmaals ik vond het heel tof dat ik even naar huis kon maar ik vond het ook erg leuk om weer naar Noorwegen terug te gaan. Het voelde alsof ik het hier nog niet had afgesloten en dat wil je natuurlijk wel voordat je het vaarwel zegt. Ik zie daar best wel een beetje tegenop. Tuurlijk ik vind het tof om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien, en weer in mijn eigen bedje te slapen, maar dat betekend ook dat het avontuur waar ik zo lang naar uitkeek dan écht voorbij is! Ik ben in dit avontuur begonnen met veel spanning en angst dat het niet goed zou komen met heimwee, ik moest nieuwe vrienden maken en dat allemaal best wel ver van huis vandaan. En ik moet echt eerlijk bekennen het is me zo ernstig meegevallen. Ik heb het hier onwijs naar mijn zin en ik ga ook zeker de komende tijd nog genieten van de tijd die ik hier nog heb. Want hoe mooi Nederland ook is, ik baal er erg van dat wij geen bergen hebben en geen sneeuw!

Het bijzondere is dat de mensen hier al niet eens meer zo genieten van de schoonheid van het land. Een van de Noorse studenten hier noemt Noorwegen zelfs de lelijke variant van Zwitserland. Niet te begrijpen natuurlijk haha. Maar zelfs Nederland is een bijzonder landje. Ik heb al verschillende malen moeten uitleggen wat dijken zijn en hoe het kan dat wij onder de zeespiegel wonen. Ik vind de uitgestrekte uitzichten al niet meer zo bijzonder maar wanneer ik uitleg dat ik met helder weer heel ver kan kijken vinden ze dat heel raar. Misschien wonen we dan toch wel in een heel gaaf landje!

Vorig weekend zijn Marlotte en Iris op bezoek geweest. Super gezellig of course! Even wennen om mensen in huis te hebben haha want ze hebben 3 nachten op mijn vloer geslapen. Ja op mijn vloer want de luchtbedden deden niet helemaal waar ze voor aangenomen waren. Op vrijdagavond waren ze erg moe van het vroege opstaan in he middle of the night dus gingen ze gezellig met mij mee naar de filmavond Disney editie die voor de internationale studenten georganiseerd werd. Op zaterdag hebben we ernstig veel gewandeld en de skijump beklommen. Dit was heel gaaf aangezien het uitzicht heel erg gaaf was. En we vonden in het bos ook nog een slope die nog helemaal vol lag met sneeuw. Foto waardig natuurlijk. Op zondag hebben we weer veel gewandeld en hiermee de watervallen in de stad bezocht. Ik was hier nog niet eerder geweest en het was echt onwijs mooi daar. Een nieuw favoriet plekje gevonden. Ik ben afgelopen week terug geweest maar ik kon het plekje helaas niet meer vinden, en kwam op een totaal andere plek uit. Heel vreemd maar ik blijf ernaar zoeken. Als afsluiting zijn we op maandag eerst naar het "strand" bij het meer geweest. Het strand bleek te bestaan uit drijfzand. Iemand is hier op een minder plezante manier achter gekomen door min of meer door het zand heen te zakken. Hierna hebben we gelunchet in het Nederlandse pannenkoekenhuis om alvast weer een beetje te wennen aan "de Nederlandse kost" natuurlijk. Ik niet, ik at een Belgische wafel haha. Uiteindelijk zijn ook zij weer vertrokken naar Oslo terwijl het sneeuwde notabene. Het was wel even spannend aangezien bijna elke vlucht op Oslo geannuleerd of vertraagt was door hevige sneeuwval. En als dit gebeurd op een Scandinavische luchthaven waar een groot gedeelte van het jaar sneeuw ligt dan is er ook echt wel wat aan de hand. Met meer nieuwe foto's dan dat mijn telefoon aankan kijk ik terug op een heel tof weekend! thanks meiden!

School is driving me crazy at the moment. Gisteren had ik een grote deadline voor mijn brand audit van McDonald's. Helaas ging de communicatie met mijn groepje iets minder gesmeerd als dat ik gehoopt had maar uiteindelijk is alles ingeleverd op tijd en kan ik me gaan richten op het leren voor mijn examens komende maand. Let's do this! Hopelijk kan ik aan het einde van de maand zeggen dat ik 30 studiepunten heb binnengesleept!

De komende weken gaan nog erg leuk worden, we gaan met de internationale studenten nog naar Oslo volgende week zaterdag, we gaan nog een dagje kanoën en gelukkig nog veel gezellige dingen samen doen. Ik ga nog heerlijk genieten van mijn laatste weekjes hier en daarna met een goed gevoel weer terug naar huis! En dromen over mijn volgende avontuur I'll keep you posted en tot snel!

Liefs,
Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hi, Ik ben Nicole, 20 jaar oud en ik kom uit het méga kleine dorpje Woerdense Verlaat. Ja dit bestaat echt en het ligt ergens tussen Alphen aan den Rijn en Woerden. Ik droom elke nacht van verre reizen naar de meest toffe bestemmingen. Verder vindt ik het erg fijn om te lezen, talen te leren en is Netfilx ook wel een beetje een verslaving aan het worden. Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn studie Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan hogeschool INHolland in Rotterdam. Hiervoor zal ik in de periode januari-juni 2017 mijn minor volgen in Lillehammer Noorwegen. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in het koude rendierenlandje dat ik mijn thuis mag noemen voor de komende maanden.

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 17231

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 26 Juni 2017

Study Abroad

Landen bezocht: