Blauwe knieën en tropische temperaturen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu Blauwe knieën en tropische temperaturen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu

Blauwe knieën en tropische temperaturen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 April 2017 | Noorwegen, Lillehammer

Hej!

Bijna een maand na mijn laatste blog weer een nieuw berichtje uit het hoge Noorden! Er is in de afgelopen weken zoveel gebeurd dat ik bijna geen tijd had om nog wat te schrijven. Laat ik beginnen waar ik gebleven was:
Curling, ik vond het onwijs tof om te doen. Ga ik nu ineens stoppen met alles wat ik nu doe en wekelijks naar de curlingbaan? Nee! Ook al waren we allemaal beginners en bakten we er nog niet zoveel van, vond ik mezelf toch wel ernstig fanatiek, vooral met het vegen van het ijs. Ik kwam uiteindelijke thuis met twee blauwe knieën omdat ik iets té fanatiek was maar ik heb me zeker vermaakt.

Papa en Mitchel zijn hier voor een weekend geweest om me op te zoeken. Ik was heel erg blij om ze te zien. We hadden afgesproken dat ik 's middags na schooltijd langs zou komen. Uiteindelijk ben ik in de pauze tussen mijn lectures door al die kant op gegaan om samen te lunchen. We kwamen hierbij in het Lillehammer pannekakehuset terecht en we schrokken bij binnenkomst toen het meisje achter de balie ineens Nederlands tegen ons begon te praten. Blijkt dat het dus om een Nederlandse familie gaat die het pannenkoekenhuis runt inclusief Nederlandse poedersuiker en stroopwafels!

Het was onwijs tof dat ik de rest van de stad en mijn wereldje hier kon laten zien. We zijn de tweede dag bij het Norwegian Olympic Museum geweest aangezien de Olympische winterspelen hier in 1994 zijn georganiseerd. Nadat ik iets te enthousiast Google maps had gevolgd de verkeerde berg op, hebben we het wel gevonden en was het erg leuk om te zien. Toen we buiten kwamen sneeuwde het ook nog eens! Noorser kun je het niet hebben! We hebben tijdens het sneeuwen op de verkeerde bushalte staan wachten, en we zagen de bus die maar eens per uur rijdt zo aan ons voorbij rijden,, maar dat even terzijde. Zoals je misschien merkt is het openbaar vervoer niet echt mijn ding. Dit krijg je als je opgroeit in een dorp waar 5 keer per dag een bus rijdt. We zijn dus uiteindelijk terug gelopen en kwamen de traumahelikopter tegen. Papa kennende moesten we hier natuurlijk even een foto van maken. Op zondagmiddag vertrokken ze weer richting Oslo airport en was het echt weer even vreemd voor me dat ik weer alleen was.


Afgelopen donderdag had ik mijn eerste presentatie hier. Voor het van Brandmanagement moest ik samen met twee Noorse jongens een merk uitpluizen en dit presenteren voor een deel van de klas. Ik was best wel zenuwachtig aangezien mijn groepsgenoten het nodig vonden om één dag van te voren te beginnen met de voorbereiding van de presentatie en omdat het in het Engels moest. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik hier meer Engels spreek dan Nederlands maar het is en blijft niet mijn moedertaal en ik vind niks gênanter bij mezelf dan dat ik aan het hakkelen en stotteren ben en zoekend naar woorden als ik presenteer. Het ging uiteindelijk best wel goed en er viel een last van me af toen ik klaar was. Nu op naar de volgende uitdaging: Op 20 april heb ik mijn tweede presentatie, dit keer voor het vak nature and eco based tourism over walvisspotten... Niet het meest interessante onderwerp maar we'll manage. Het is in ieder geval noodzakelijk om een voldoende te halen om deel te mogen nemen aan het examen.

De sneeuw begint hier nu langzaam te verdwijnen. In de stad is dit al aardig gelukt en de straten worden allemaal weer schoongeveegd. Ze strooien hier met steentjes in plaats van zout. De steentjes zijn effectiever maar wel erg irritant als ze in je schoen terecht komen. Wat dat betreft is het erg fijn dat het weer schoon wordt haha. Ik vind het wel jammer dat de sneeuw aan het verdwijnen is. Het is hier met sneeuw namelijk net een kerstkaart waar je doorheen loopt. Ik ben heel benieuwd hoe het is als het weer groen is. Ik heb ondertussen wel al buiten kunnen zitten om dat de temperatuur best wel lekker is. Het varieert hier op dit moment overdag tussen de 4 en de 10 graden. Nog steeds weer om met een jas aan te lopen maar al een heel verschil met de -15 van een aantal weken geleden.

Aankomende maandag vlieg ik terug naar Nederland voor een week. Ik zie er heel erg naar uit om iedereen weer even te zien. Ik heb echt het gevoel dat ik op vakantie ga en daar hou ik van ;) Dus mijn volgende bericht komt wellicht uit het tropische Nederland!

God natt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hi, Ik ben Nicole, 20 jaar oud en ik kom uit het méga kleine dorpje Woerdense Verlaat. Ja dit bestaat echt en het ligt ergens tussen Alphen aan den Rijn en Woerden. Ik droom elke nacht van verre reizen naar de meest toffe bestemmingen. Verder vindt ik het erg fijn om te lezen, talen te leren en is Netfilx ook wel een beetje een verslaving aan het worden. Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn studie Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan hogeschool INHolland in Rotterdam. Hiervoor zal ik in de periode januari-juni 2017 mijn minor volgen in Lillehammer Noorwegen. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in het koude rendierenlandje dat ik mijn thuis mag noemen voor de komende maanden.

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 17234

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 26 Juni 2017

Study Abroad

Landen bezocht: