Defrosting - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu Defrosting - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu

Defrosting

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 Maart 2017 | Noorwegen, Lillehammer

Hej!

Een nieuwe week vol met nieuwe avonturen en gebeurtenissen. Op dit moment zit ik aan de keukentafel in m'n huisje de vriezer in de gaten te houden. Mijn keukencheck is vanmorgen niet goedgekeurd en nu moet ik zorgen dat ik voor aanstaande maandag mijn vriezer ontdooid heb. Op dit moment heeft er zich een plas zo groot als de Nieuwkoopse plassen gevormd op de bodem van mijn vriezer. Mijn lunch: vissticks want anders bederven die. Thanks kitchenpeople.

Het zonnetje lacht, de lucht is blauw, de lente komt nu waarschijnlijk gauw. Het weer is hier vierkant omgeslagen. Overdag zie ik zelfs al mensen met korte broeken en T-shirts lopen. Dat vind ik voor de 7 graden nog iets te koud maar ik kan wel m'n zomerjas dragen nu mijn winterjas nog naar rook stinkt. Papa en mama hebben me een pakketje gestuurd met spikes voor onder m'n schoenen. En ze werken echt top! De wegen veranderen hier langzaam van ijsbaan naar rivier en helaas wordt het ook steeds duidelijker dat sneeuw en ijs ook hier niet goed zijn voor de wegen. Overal komen gaten en scheuren tevoorschijn. Waar ik van de week achter kwam was dat voetbalvelden hier een heater onder het veld hebben zodat ze in de winter gewoon door kunnen spelen.

De afgelopen week is een hele drukke geweest. In het weekend heb ik nog twee dagen bij de X-games rondgelopen. Op vrijdag heb ik geholpen als parkeerwacht. Het is heel erg leuk om in zo'n internationaal verband te werken. De atleten komen van over de hele wereld, wel uit de berg-landen, waardoor je ook toeschouwers uit al die landen hebt. Ik heb gesproken met vrijwilligers die speciaal uit de USA naar Noorwegen kwamen om te helpen. De tweede dag mocht ik 's avonds helpen bij de stagecrew. Dit betekend het helpen inpakken en uitpakken van de bands die spelen en andere klusjes rondom het podium. Het toffe was dat ik achterop de sneeuwscooter naar boven mocht en de wedstrijd van boven kon bekijken. Een weekend met veel gezelligheid en een hoop leuke mensen.

Na vanavond kan ik zeggen dat ik bijna alle wintersporten hier wel gezien heb. Zo ben ik afgelopen dinsdag met een aantal klasgenoten naar het WK skischansspringen geweest hier in Lillehammer. Heel erg gaaf om dit eens van dichtbij te bekijken. Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zo gek zijn om van zo hoog op twee latjes naar beneden te springen maar dat even terzijde. Helaas werd de wedstrijd wegens slechte windomstandigheden na 25 springers afgelast. Dat neemt niet weg dat de sfeer er hier tijdens sportwedstrijden altijd wel goed inzit. Vanavond krijg ik samen met de andere internationals een cursus Curling. Super benieuwd hoe dat gaat zijn.

Afgelopen week heb ik ook een vliegticket terug naar huis geboekt. Vanaf 10 april ben ik een aantal daagjes thuis. Heel fijn om even thuis te zijn voordat het drukke gebeuren hier gaat beginnen. Ik heb er in ieder geval alvast heel veel zin in.


  • 17 Maart 2017 - 15:53

    Anneloes:

    Leuk om te lezen! Ik zie het echt al voor me dat je op van die spikes loopt! Hihi veiligheid boven alles :p
    Dikke knuffel en tot in april, super leuk!

  • 17 Maart 2017 - 21:44

    Nicole Kuijf :

    Hahaha ja die spikes zien er een beetje bijzonder uit onder m'n schoenen maar ze werken echt geweldig! Ja ik zie je in april!

  • 05 April 2017 - 12:07

    Elise:

    Hoe is je cursus Curling trouwens gegaan??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hi, Ik ben Nicole, 20 jaar oud en ik kom uit het méga kleine dorpje Woerdense Verlaat. Ja dit bestaat echt en het ligt ergens tussen Alphen aan den Rijn en Woerden. Ik droom elke nacht van verre reizen naar de meest toffe bestemmingen. Verder vindt ik het erg fijn om te lezen, talen te leren en is Netfilx ook wel een beetje een verslaving aan het worden. Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn studie Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan hogeschool INHolland in Rotterdam. Hiervoor zal ik in de periode januari-juni 2017 mijn minor volgen in Lillehammer Noorwegen. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in het koude rendierenlandje dat ik mijn thuis mag noemen voor de komende maanden.

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 17263

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 26 Juni 2017

Study Abroad

Landen bezocht: