Ik ben er! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Nicole Kuijf - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Januari 2017 | Noorwegen, Lillehammer

Hej!

Vrijdag was het dan eindelijk zover, ik ging op reis naar Noorwegen. Super spannend want ik ging voor het eerst alleen in het vliegtuig en ik moest daarna ook nog een stuk met de trein verder reizen. Best bizar eigenlijk de NS rijdt bij de eerste blaadjes op het spoor al niet meer, de NSB (Norges Stadsbaner) blijft gewoon rijden terwijl de sneeuw tot aan je knieën komt op bepaalde plaatsen zoals mijn achtertuin bijvoorbeeld. Nog even en ik kan een blog schrijven over overlevingstechnieken bij insneeuwing denk ik. De treinreis duurde ongeveer anderhalf uur en reed voor het grootste gedeelte van de tocht langs meer Mjøsa. Ik werd op het treinstation opgehaald en naar mijn huis gebracht. Ik dacht dat ik deze zou delen met iemand anders maar ik woon helemaal alleen. Aan de ene kant best wel chill aangezien ik geen rekening hoef te houden met het douche- en kookschema van iemand anders. Aan de andere kant is het ook best wel stil. Gelukkig wonen de andere internationale studenten op ongeveer 5 minuten bergopwaarts lopen vanaf hier.

Vrijdagavond ben ik gelijk bij de wekelijkse Netflixavond geweest die in school wordt georganiseerd voor de internationale studenten. Leuk om alvast wat mensen te ontmoeten die hier ook studeren. Zaterdag ben ik op pad geweest om keukenspullen en wat decoratie voor mijn kamer te zoeken. Toen ik hier aankwam was er helemaal niets in de keuken te vinden maar nu kan ik gelukkig wel koken. Het is super grappig om al die verschillende nationaliteiten bij elkaar te zien. De Duitse studenten maken de grootste groep hier gevolgd door de Nederlanders en de Fransen, veel gezelligheid en leuke mensen. Morgen ga ik voor het eerst naar school, een hele expeditie aangezien ik in de afgelopen dagen al 2 keer in de verkeerde bus ben gestapt en al 3 keer bijna m'n nek heb gebroken bij het lopen over de stoep. Maar ik heb super veel zin om eindelijk te beginnen.



liefs Nicole

  • 29 Januari 2017 - 17:00

    Astrid :

    Heel veel succes daar! Leuk dat je je gelijk in de groep stort. Gezellig met elkaar Netflix kijken! Maak er wat leuks van en succes op je eerste schooldag!

    Groetjes, Astrid den Boer

  • 29 Januari 2017 - 20:23

    Alice:

    Nicole , suc6 morgen op je eerste schooldag!!
    Is je kamer al wat gezelliger gemaakt?
    Groeten,
    Alice

  • 30 Januari 2017 - 19:24

    Alice:

    Hoi Nicole ,

    En hoe was je eerste dag op school?

  • 30 Januari 2017 - 21:28

    Nicole Kuijf :

    De eerste schooldag is goed gegaan. Ik had vandaag maar 1 vak waardoor het niet zo lang duurde maar het was zeker even leuk om op school te zijn. M'n kamer begint er langzamerhand minder deprimerend uit te zien. Het is nog steeds heel erg stil zonder buren, daar moet ik nog iets op gaan bedenken.

    groetjes,
    Nicole

  • 05 Februari 2017 - 08:33

    Marleen De Boer:

    Hoi Nicole,
    Leuk om over je avonturen te lezen!
    Nog een leuk weekend gewenst en veel succes weer de komende week!
    Groetjes Marleen de Boer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Hi, Ik ben Nicole, 20 jaar oud en ik kom uit het méga kleine dorpje Woerdense Verlaat. Ja dit bestaat echt en het ligt ergens tussen Alphen aan den Rijn en Woerden. Ik droom elke nacht van verre reizen naar de meest toffe bestemmingen. Verder vindt ik het erg fijn om te lezen, talen te leren en is Netfilx ook wel een beetje een verslaving aan het worden. Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn studie Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan hogeschool INHolland in Rotterdam. Hiervoor zal ik in de periode januari-juni 2017 mijn minor volgen in Lillehammer Noorwegen. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in het koude rendierenlandje dat ik mijn thuis mag noemen voor de komende maanden.

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 17258

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 26 Juni 2017

Study Abroad

Landen bezocht: